Tentang Pemilik

Hello there!

I’m Dellyna Septia, but actually you can call me Dhea or Idjah.

i was born in Indonesia. 1989(i’m still young, ain’t i?;p ). first seen in this world and grown up in a little City called Bogor. actually it used to be a Rain City where you could see the rain every day, but now? with the larger hole in the Ozone. we shouldn’t hope too much.

Now i’m a college students in Informatics Engineering. my first and second year were mostly spent in Marching Band Waditra Ganesha and until now i’m a member of Himpunan Mahasiswa Teknik Informatika (HMIF). in Academic way, i’m an asisstant  of Software Engineering Laboratory (RPL).

this is my last year in ITB, i hope i can continue my study in France. then i will be back to Indonesia to reach my other dreams, to be a lecturer. Besides college, i’ve done some part time job in Sangkuriang Solution and until now i help my friends to run his clothing business, feel free to visit the Envyoo website to know more about our product!

i am a dynamic person, keen on trying many different things in my life. friendly enough (i hope :p). and as my friend said, i’m very well-organized person. yes, i love to organize anything in my life, except this blog :))

honestly, this is my first blog. i thought that it can be useful to be a virtual bag that can bring a billion creation in my mind. which sometimes i couldn’t say, i should remember, or just be a tools that used by this heart(pointing my chest) to control my hand to write down whatever it feels.

 

Then now I’ve graduated and continue my career in one of Information Technology MIC  in Jakarta city. Still foolish and clumsy, but here are my stories…

so, enjoy!

Advertisements

92 thoughts on “Tentang Pemilik

    • Makasih yah udah mampir..
      Blognya masih garing..
      Hehe..

      Sebenernya bukan hobinya nulis, tapi kadang ada yg pengen dituangin dan siapa tau bermanfaat buat yg lain..
      Yaudah deh iseng2 aja bikin :p

    • Hehe iya, teh hening senior waktu di SMA.. Seangkatan sama teh hening ya?
      Haha itu dikasih sama temen SMP ampe skg kebawa2 deh tuh nama..

      Makasih yah udah mampir.. Sekalian saya izin baca2 blognya situ ya 😀

      • Iya, penasaran kok Hening suka mampir ke blogmu. Eh.. ternyata kamu anak ITB. Sempat kaget karena ternyata masih belum saling kenal walaupun pernah belajar di tempat yang sama.
        Terima kasih sudah mengunjungi dan mengomentari blog saya. Sering-sering memberikan komentar kalau mau.

  1. I think …
    This is my first time stepping here

    So …
    Nice to meet you …
    Thank you for your visit to my blog …

    Salam saya (i can’t translate this … because this is my virtual signature) 🙂

    • oke.. sama ya hani 🙂
      nanti saya sering2 mampir juga.. hehe..
      okeee.. kemaren baru sempet ngejelajah dikit, paling jauh ke pulau menjangan 😆
      salam hangat kembali 😀

  2. salam kenal…
    blog km baguz.. mohon bimbingannya ya… 🙂
    oya, kunjungi juga blogq d viru51.wordpress.com ya…
    jgn lpa comentnya lho… semoga qt bisa berteman dengan baik…

    • salam kenal juga 🙂
      makasih yah udah mampir, aku udah mampir juga kok.. hehe.
      hehe sama kok lagi belajar juga nulisnya, supaya gak penuh di otak mesti dituangin kadang-kadang. 😀

  3. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wished to say that I’ve truly loved browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing on your feed and I hope you write once more soon!

  4. mbak dhea salam kenal yaaah 🙂
    huaaaa mbak blognya kereeeen, aku juga suka tumblr nya mbak.
    lg ngurus TA y mbak?huaaaaa SEMANGAT mbak 🙂
    mbak ada twitter ga?hehe salam kenal ya mbak dari nay 😉

  5. Hey there, I think your website might be having browser compatibility issues. When I look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, wonderful blog!

  6. Hai, mau nanya ttg Lasik dong. Aku mau lasik bulan Januari ini cm aku udh kerja (aku seumur kamu jg) Kira2 pemulihan pasca Lasik brp lama ya? takut ga blh ijin lama2. ehehe. Thxx

    • Hi rin..
      Untuk pemulijan gak terlalu lama kok.. Abis operasi tuh paling 4 jam mata kita masih sering berair, jadi enaknya pas masa-masa gitu dibawa tidur aja..
      Nah abis 4 jam itu lewat udah bisa lihat lagi kayak biasa.. Biasanya abis operasi besoknya cek lagi untuk mastiin hasilnya.. Kalo udah beres, udah bisa beraktifitas lagi kayak biasa kok.. 🙂

      Jadi mungkin kalo udah kerja cukup izin 2 hari kali ya.. Pas operasi dan untuk check-up besoknya..
      Happy lasik! Hihi..

    • waalaikumsalam..
      wah terima kasih sudah mampir untuk silaturahmi, saya udah buka-buka juga blognya.. mantap isinya semoga bisa terus lanjut.
      tapi kalau boleh saya koreksi, nama saya bukan dellyana dan saya bukan angkatan 08 :))

  7. Dhea salam kenal ya, ga jelas blogwalk kemana2 jadi terdampar disini. Sukaaaa sama blog kamu! rapih beut, tulisannya menarik skaaaleeee duakale tigakale bakal gw tinggalkan komen2 ga penting gw terus disini. hahaa.

    xxoo
    Fabz

    • halo fabz.. makasih yah udah mampir 🙂
      hehe iya kalau suka blogwalking sering nyasar ke tempat-tempat baru..
      boleh-boleh suka kok kalo dikomenin, soalnya biasanya jadi dapet sudur pandang baru dari si pengkomen 😀

    • Halo salam kenal juga..
      Makasih udah berkunjung yah..

      Sudah saya isi juga tuh surveynya..
      Wah itu bisnis online ya? Gimana hasilnya beneran seperti yang tercantum kah? 🙂

      • wah makasih banyak yah ..
        waktu isi survey masukin nama ama email gak ..
        data dari anda gak ada ..:(

        iya beneran .. saya udah sampai 50 ribu baru join kemarin juga .. nanti kalau dah 200 ribu payout tiap tengah bulan

  8. I comment when I like a post on a site or I have something to add
    to the discussion. It is caused by the fire communicated in the post I looked at.
    And on this article Tentang Pemilik | @dseptia.

    I was actually moved enough to drop a thought 😉 I actually do have a couple of questions
    for you if you usually do not mind. Is it just me or does it look like a
    few of these responses look like written by brain dead
    individuals? 😛 And, if you are writing on other online
    social sites, I’d like to follow you. Could you list all of all your community sites like your twitter feed, Facebook page or linkedin profile?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s